Podstawy prowadzenia dialogu z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych – szkolenie

Bardzo wiele osób kiedy słyszy słowo komunikacja, od razu ma w głowie myśli reklama. Nie jest to jednak prawda, a przynajmniej nie jest to prawa cała. Pełen proces komunikacji zawsze zawiera w sobie bardzo silny element informacji zwrotnej. Inaczej jest to tylko nadawanie (z ang. broadcasting), a nie komunikacja (z and. communication). Dlatego też prawdziwe są anegdoty i stwierdzenia, które mówią że bardzo dobrze rozmawia nam się z osobami które umieją słuchać, a irytują nas ci którzy tylko nadają.

Pan Bóg dał człowiekowi dwoje uszu i jedne usta
– żeby dwa razy więcej słuchał, niż mówił.

– przysłowie żydowskie (Źródło: Mądrości żydowskie, op. cit., s. 33.)

Badania McKinsey Global Institute pokazują, że media społecznościowe dają ogromne korzyści dla biznesu, szacując je pomiędzy 0,9 a 1,3 biliona dolarów (1300 miliardów USD) rocznie w samych USA. I największe korzyści nie są w tym obszarze marketingu, jakim jest budowanie wizerunku i tańsza reklama. Ale w sytuacji usprawniania komunikacji z klientem która nie jest jednostronna, a działa w obie strony. Patrząc na komunikację, przez metaforę mediów społecznościowych udaje się zwiększać produktywność pracowników, szybciej i taniej wsłuchiwać się w potrzeby klientów. Dostarczać przez to jeszcze lepszych produktów i usług, zwiększając w ten sposób zyskowność firm.

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do właścicieli małych i średnich firm lub też osób, odpowiedzialnych za zbieranie informacji zwrotnych od klientów na temat oferowanych produktów i usług.

Dzięki wdrożeniu zaprezentowanych technik, nauczysz się monitorować czy są prowadzone dyskusje na temat firmy w internecie. Przygotujesz prosty i atrakcyjny kanał przyjmowania informacji zwrotnych od swoich klientów, za pomocą serwisu Facebook. Nauczysz się w konstruktywny sposób odpowiadać na uwagi, reagować w sytuacjach kryzysowych oraz wdrożysz mechanizmy jak robić to w sposób prosty, tani i systematyczny.

Dlaczego warsztaty?

Wychodząc z założenia, że prawda rodzi się w rozmowie proponujemy format spotkania, jaki najbardziej angażuje uczestników. Wierzymy, że jedynie przez sprawdzenie pewnych rzeczy samodzielnie i przetestowanie ich w praktyce udaje się najlepiej zrozumieć koncepcję ich działania.

Dlaczego warto?

  • przekazujemy rzetelną, sprawdzoną wiedzę
  • szkolenie prowadzą eksperci – osoby, które na co dzień stosują w praktyce poruszane zagadnienia
  • ćwiczenia, prowadzone są na lokalnych przykładach – dających szansę, na szybkie zastosowanie także w Państwa firmach
  • zaprezentowane zostanie trzeźwe spojrzenie na media społecznościowe, dające szansę realnie ocenić ich potencjał, to gdzie mogą one zaoferować jak największe korzyści przy jak najmniejszych nakładach
  • kameralna atmosfera, bardzo małe grupy i doskonały kontakt z prowadzącym
  • dodatkowo, każdemu uczestnikowi przysługują 2 godzinne indywidualne konsultacje z prowadzącym – następnego dnia po przeprowadzonym warsztacie
  • atrakcyjna cena – wychodząca na potrzeby rynku

Czas trwania

Szkolenie odbywa się w ciągu dwóch dni. Pierwszego dnia ma miejsce 8h warsztat dla całej grupy, drugiego 2h indywidualne konsultacje z prowadzącym.

Program

Dzień I
08:45 – 09:00 – kawa, herbata, śniadanie i dyskusje w kuluarach
09:00 – 09:15 – powitanie, przedstawienie prowadzącego i planu działania
09:15 – 09:45 –
mapa dotychczasowej wiedzy uczestników i oczekiwań co do rezultatu spotkania
09:45 – 10:30
– zrozumienie idei mediów społecznościowych

  • podstawowe pojęcia i statystyki
  • podejście od góry do dołu (z ang. top down) vs. podejście od dołu do góry (z ang. bottom up)
  • pełen proces komunikacji (informacja zwrotna)
  • facilitacja społeczna (motywacja do korzystania z mediów społecznościowych)
  • arbitraż (w kontekście ruchu w internecie)
  • różne narzędzia i kanały społecznościowe
  • działanie w mediach społecznościowych w modelu EEIA
  • najnowsze badania, dotyczące skali marketingowego zaangażowania w media społecznościowe

10:30 – 10:45 – przerwa kawowa
10:45 – 13:00 –
wprowadzenie do Facebooka

  • mechanika serwisu – Facebook EdgeRank
  • jak walczyć z Facebook EdgeRank (pierwsze wrażenie i ustawienia strony, dane statystyczne, strategia umieszczania treści krok po kroku)
  • konkursy w środowisku serwisu Facebook
  • reklama na Facebooku
  • strategie pozyskiwania nowych fanów
  • technologie Facebook Connect i Open Graph
  • regulacje prawne dotyczące serwisu Facebook

13:00 – 13:30 – przerwa obiadowa
13:30 – 16:30 – budowanie obecności firmy w mediach społecznościowych

  • „nasłuch” sieci (narzędzia Brand24, Sotrender, Google Alerts, Google Analytics i Google Trends)
  • potencjalne zagrożenia
  • jak unikać sytuacji kryzysowych?
  • prowadzenie dialogu z konsumentami
  • jak angażować w dialog internautów?
  • codzienne nawyki i rutyny (aplikacja Facebook Pages Manager w telefonie komórkowym)
  • ćwiczenia

16:30 – 17:00 – podsumowanie szkolenia

Dzień II
08:30 – … – indywidualne konsultacje w blokach po 2h

Prowadzący


Paweł Makowiecki – Menadżer ds. Wiedzy, Budowniczy Społeczności, Konsultant Polityk Publicznych, Praktyk Mediów Społecznościowych. Specjalizuje się w tematyce innowacji. Pomysłodawca i założyciel think-and-do-tanku Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu. Inicjator otwarcia Współpracowni oraz powstania raportu Kreatywni w Białymstoku. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Grupy TROP. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów i wydarzeń metodami otwartej przestrzeni, a także book sprintów, czyli spotkań, w których uczestnicy współtworzą w bardzo krótkim czasie teksty nadające się do publikacji. Uwielbia podróże po krajach rozwijających się. Jego ulubione to Sri Lanka, Indie, Kambodża oraz kraje byłego ZSRR.

Rejestracja

Aby zapisać się na szkolenie należy wypełnić formularz i dokonać płatności, lub zgłosić chęć udziału pod adresem info@wspolpracownia.pl lub telefonicznie pod numerem +48 727 957 457. W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Państwem osoba odpowiedzialna za organizację szkolenia, aby ustalić szczegóły.

Najbliższe terminy szkoleń otwartych:

  • Warszawa, 15-16 luty 2014
  • Wrocław, 1-2 marca 2014
  • Gdańsk, 8-9 marca 2014
  • Kraków, 15-16 marca 2014
  • Poznań, 22-23 marca 2014

Szkolenie odbędzie się w centrach AIP Business Link.

Inwestycja: 947 pln brutto

Na szkoleniu gwarantujemy spełnienie wszystkich oczekiwań lub zwrot pieniędzy.

Dane do przelewu bankowego i bezpośredniej rezerwacji:

48 8769 0002 0392 6013 2000 0040
SBR Bank
Współpracownia Sp. z o.o.
ul. M.C. Skłodowskiej 3/63
15-094 Białystok