rozwój osobisty

/rozwój osobisty

EmpaTea i rozwój osobisty

,

Pod hasłem "Każdy ma swój sposób na rozwój osobisty" otworzyliśmy spotkania EmpaTea, czyli cykliczne spotkania warsztatowe osób, dla których rozwój osobisty jest ważny. Stworzyliśmy przestrzeń do dzielenia się wiedzą, umiejętnością, własnym doświadczeniem. Przestrzeń do zarażania ideą i sprawdzania jak nasza wiedza, umiejętności oddziałują na innych. Konfrontowaliśmy własne zainteresowania i poznawaliśmy nowych ludzi. Na poniedziałkowe spotkania przy herbacie przychodzili, studenci, psycholodzy, informatycy, prawnicy, uczniowie, urzędnicy i wiele innych osób, które łączyła chęć rozwoju osobistego. Więcej o spotkaniach na: https://www.facebook.com/EmpaTeaBialystok. Inicjatorem i organizatorem spotkań była Monika Kliber. Pod hasłem "Każdy ma swój sposób na rozwój osobisty" otworzyliśmy spotkania EmpaTea, czyli cykliczne spotkania warsztatowe osób, dla których rozwój osobisty jest ważny. Stworzyliśmy przestrzeń do dzielenia się wiedzą, umiejętnością, własnym doświadczeniem. Przestrzeń do zarażania ideą i sprawdzania jak nasza wiedza, umiejętności oddziałują na innych. Konfrontowaliśmy własne zainteresowania i poznawaliśmy nowych ludzi. Na poniedziałkowe spotkania przy herbacie przychodzili, studenci, psycholodzy, informatycy, prawnicy, uczniowie, urzędnicy i wiele innych osób, które łączyła chęć rozwoju osobistego. Więcej o spotkaniach na: https://www.facebook.com/EmpaTeaBialystok. Inicjatorem i organizatorem spotkań była Monika Kliber. Pod hasłem "Każdy ma swój sposób na rozwój osobisty" otworzyliśmy spotkania EmpaTea, czyli cykliczne spotkania warsztatowe osób, dla których rozwój osobisty jest ważny. Stworzyliśmy przestrzeń do dzielenia się wiedzą, umiejętnością, własnym doświadczeniem. Przestrzeń do zarażania ideą i sprawdzania jak nasza wiedza, umiejętności oddziałują na innych. Konfrontowaliśmy własne zainteresowania i poznawaliśmy nowych ludzi. Na poniedziałkowe spotkania przy herbacie przychodzili, studenci, psycholodzy, informatycy, prawnicy, uczniowie, urzędnicy i wiele innych osób, które łączyła chęć rozwoju osobistego. Więcej o spotkaniach na: https://www.facebook.com/EmpaTeaBialystok. Inicjatorem i organizatorem spotkań była Monika Kliber.

Samokształcenie w Internecie

,

19 stycznia 2012, odbyło się drugie spotkanie z serii zapoczątkowanych przez nas seminariów Kultura w Internecie. Internet w Kulturze. Wychodząc od banalnego stwierdzenia, że człowiek uczy się całe życie doszliśmy do wniosku, że warto uzupełnić o wymiar czasoprzestrzenny człowiek uczy się zawsze i wszędzie. Również w internecie, przepraszam, zwłaszcza w internecie! Podczas spotkania rozmawialiśmy o Internecie jako naturalnym i efektywnym środowisku do samokształcenia i kolektywnego działania. Dyskutowaliśmy o tym: - jak napisać swój indywidualny plan edukacji - jak uczyć się online - jak budować swoją osobistą sieć nauczania (learning network) Całe spotkanie prowadzone było eksperymentalną metodą otwartej przestrzeni (OST) w której to uczestnicy tworzyli program i jego zawartość dopiero w trakcie trwania konferencji. Pomysłodawcą i facilitatorem wydarzenia, był Paweł Makowiecki. Sponsor: Netsquared.org portal będący częścią organizacji TechSoup Global z San Francisco. Źródło inspiracji: Ebook: Przewodnik Edupanków o tym jak zdobyć dyplom metodą zrób-to-sam - ufundowany przez Fundację Melindy i Billa Gates'ów.

Codecademy i nauka programowania

Uruchomiliśmy nową grupę, gdzie razem uczymy się programowania. Pod nadzorem cyberdoktora Tomasza Wójcikowskiego wspólnie przerabiamy kolejne testy z samouczka z CodeCademy. W XXI wieku umiejętność  programowania i czytania kodu jest tak samo ważna jak w wieku wcześniejszym umiejętność pisania i czytania. Na początku skupiamy się na tematach Web’owych (HTML/CSS) a dalej przejdziemy do JavaScript i kolejnych języków programowania.

Cyberdoktorzy i pomoc seniorom

,

Zainicjowaliśmy akcję społeczną „Cyberdoktorzy we Współpracowni”. Łączyliśmy w pary uczeń-nauczyciel osoby w wieku 50+ (które wpierw zaangażowaliśmy poprzez projekt Microsoft Unlimited Potential) z młodymi ludźmi mającymi zdolności w sprawnym korzystaniu z technologii. Sesje odbywały się w “cztery oczy”, sprawiając, że podczas godziny nauki uwaga skupiana była właśnie na uczniu. Z seniorami komunikowaliśmy się za pomocą serwisu SMS. Wysyłaliśmy im informacje o spotkaniach, przypomnienia, oraz odpowiedzi na wszelkie wiadomości otrzymane od nich.